Til Haugesund Turistforening
Blomstølen
Hus

Haugesund Turistforening sine hytter

Som medlem i Haugesund Turistforening får du rabatt på over 550 fantastiske hytter i fjell, hei og fjord. 11 av disse ligger i Haugesund Turistforenings område, på Haugalandet og i Etnefjellene. Det T-merkede rutenettet i fjellet byr på utallige turmuligheter. Nedenfor finner du en oversikt over våre hytter både i fjellet og ved sjøen, klikk deg videre og få inspirasjon!

Priser og betaling for overnatting

Her finner du liste over hva det vil koste å bestille et rom, en enkelt seng eller en hel hytte hos oss i Haugesund Turistforening

Priser for overnatting

DNTs hyttebestilling

På hyttebestilling.dnt.no kan du utforske våre hytter, utforske i kart, se hva som er ledig når og bestille ditt neste opphold. Planlegg turen i dag og bestill plass!

Gå til hyttebestilling

Hytteregler

Vi ønsker alle hjertelig velkommen til Haugesund Turistforening sine hytter. Som gjest finnes det enkle regler du bør holde deg til slik at det blir et hyggelig opphold for de som driver dugnad og for de neste gjestene.

Hytteregler

Hyttebesøket fra A til Å

De fleste av hyttene til DNT er selvbetjente (med proviant) og ubetjente hytter (uten proviant).

Slik bruker du disse hyttene.

De ulike hyttetypene

DNTs over 570 hytter er kjent for sin uformelle og koselige stemning. Det finnes flere typer hytter og her kan du lese mer om de ulike kategoriene.

Lær om DNT-hyttene.

Alt du lurer på om hyttebesøket

Hvem kan bruke DNT-hyttene og må jeg bestille plass? Her får du svar på ulike spørsmål du måtte ha om å hyttetur med DNT.

Se spørsmål og svar.
Planlegg turen din på UT.no
To damer på tur i vakkert fjellandskap

Planlegg turen din på UT.no

På UT.no - hele Norges turplanlegger - finner du tusenvis av turforslag og hytter over hele landet.

Les videre

Bli medlem